خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    سرچشمه اندیشه‌های فیلیپ کاتلر درکتاب مارکتینگ تری (marketing3)

    کارآفرینی و افزایش ثروت - تکنیکهای بازاریابی

    سرچشمه اندیشه‌های فیلیپ کاتلر درکتاب مارکتینگ تری (marketing3)


     

     

    فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین، نویسنده‌ی کتاب مارکتینگ‌تریmarketing3.0 است . دو همکار دیگر کاتلر در این کتاب، هرماوان کارتاجایا، و ایوان سیتوان است؛ کتابی متعلق به سال 2010 .


     

    کاتلر در مارکتینگ تری چه می گوید؟


     

    افشره‌ی دیدگاه کاتلر در کتاب مارکتینگ‌تری این است که باید شرکتها از مشتری محوری، مشتری مداری، و به تعبیر لطیف‌تر مشتری نوازی، به روح و روان آدمی توجه بیشتری داشته باشند. وظیفه‌ی شرکتها برای بقا و پابرجایی‌شان تنها در این عبارت خلاصه خواهد شد که "روح و روان آدمی را تسخیر کنید". "در قلب انسانها صادقانه و عمیق نفوذ کنید". در غیر این صورت، در انتظار نابودی و انحلال خود لحظه شماری کنید.

    تبیین این دیدگاه دشوار است. اما کاتلر با درک دقیق از شناخت روش علمی می‌تواند. به خاطر دارید که نیوتن عنوان کرد برای تبیین دیدگاهش یعنی جاذبه‌ی زمین، بر شانه‌ی غولهای علم ایستاد. کاتلر نیز بر شانه‌ی غولها ایستاده است تا بتواند نظریه‌اش را تبیین کند.


     

    کاتلر بر شانه کدام غولهای جهانی ایستاده است؟

     


     

    الوین تافلر، نویسنده و فیلسوف شهیر آمریکایی یکی از این غولهای جهانی علم است. تافلر را به عنوان "آینده‌نگرآینده نگرها" در جهان علمی می‌شناسند. کتاب" موج سوم "تافلر در جهان و ایران، پارادایمهای فراوانی را شکست و پارادایمهای تازه‌ای آفرید.

    تافلر در "کتاب موج سوم" هر یک از موج‌ها را به همراه ویژگیهایش به تفصیل معرفی و تشریح می‌کند.

    کاتلر نیز با واژگانی نظیر تافلر، هر یک از واژگان بازاریابی اول، بازاریابی دوم، و بازاریابی سوم را با شاخصه‌هایش توصیف می‌کند.

    موج اول در دیدگاه تافلر، کشاورزی است و تحولاتی که انسان شکارچی در خود پدید می‌آورد و در مزارع ساکن می‌شود. موج دوم، انقلاب صنعتی است. در این انقلاب، تولید، روشهای تولید ، و سازماندهی نیروی کار نیروهای اصلی محسوب می‌شوند. و در نهایت، پیشرفت بشر و جوامع به سوی موج سوم است که اصلی‌ترین ویژگی آن اطلاعات و ارتباطات است و به همین دلیل به عصر اطلاعات و ارتباطات موسوم شده است.

    کاتلر نیز بر پایه‌ی دیدگاه تافلر ، تکامل بازاریابی را تشریح می‌کندبازاریابی عصر کشاورزی در قید و بند تولید است. آنچه تولید می‌شود مورد نیاز مشتری است. بازاریابی مرحله تکاملی می‌یابد و به بازاریابی عصر صنعتی وارد می‌شویم. عصری که مشتری، مدار و محور فعالیتها قرار می‌گیرد. با پدیدآیی عصر اطلاعات که می‌توان آن را" انقلاب اطلاعات" یا" انفجار اطلاعات" نیز نامید، عملاً بسیاری از مرزهای پیشین کاملاً در هم می‌شکند.

    کاتلر در عصر اطلاعات یا "عصر سوم بازاریابی" بر آن است که به شرکتها تفهیم کند" تغییر" بنیان برانداز است.راهی وجود ندارد بجز آنکه شرکتها همواره نیازهای عالی مشتری را در نظر بگیرند؛ اگر تمایل دارند همچنان در فهرست شرکتها دیده شوند. شرکتها به الزام باید بتوانند منافع روح و روان آدمی را تأمین کنند.

    بخش نخست کتاب مارکتینگ‌تری فراتر از ایده‌های الوین تافلر است. کتاب مارکتینگ‌تری آکنده از نام کتابها و نویسندگان نخبه و آینده‌نگری است که در پی آنند تا در این دنیا، طرحی نو دراندازند. بخش نخست کتاب مارکتینگ‌تری ملهم از آرا و افکار و ایده‌های نخبگان جهانی است که با انتشار کتابهایشان توانستند در شکل‌گیری ایده‌های کاتلر، سهمی شایسته ایفا کنند.


     

    چرایی اقبال ایران برای کتابهای کاتلر

    دیدگاههای کاتلر بویژه در کتاب مارکتینگ‌تری هواخواهان زیادی در ایران پیدا خواهد کرد . چرا که کاتلر در جای‌جای این کتاب از واژه‌هایی استفاده می‌کند که بار ارزشی دارند نظیر واژه‌های ارزش، عدالت، رفاه اجتماعی، و ... که جملگی در فرهنگ شرقی نظیر فرهنگ ما از جایگاه والایی برخوردار است.

    شاید به همین دلیل است که مترجمان کتاب کاتلر در ایران، مجذوب دیدگاه وی شده‌اند و تا کنون دو ترجمه از این کتاب در ایران وجود دارد
     

    .

    1)      بازاریابی3 با ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی، صمد عالی، دکتر علیرضا بافنده، و الناز علیزاده اشرفی از سوی انتشارات افق دانش(با همکاری سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان)

    2)      نسل سوم بازاریابی  با ترجمه حمیدرضا ایرانی و اصغر رحمتی، ناشر آریانا قلم


     

    ناشران جدید مارکتینگ‌تری در ایران


     

    خبرهای جدید حاکی از آن است که حداقل دو ناشر دیگر در ایران، ترجمه کتاب مارکتینگ‌تری رابه بازار چاپ و نشر روانه خواهند کرد. انتشارات رسا، و انتشارات سیته دو ناشری هستند که به احتمال تا پایان سال 1390، کتاب مارکتینگ‌تری را با نامی متفاوت عرضه خواهند کرد
     

    .

    دکتر هرمز مهرانی و بهزاد شهرابی همین کتاب را با عنوان عصر سوم بازاریابی ترجمه کرده‌اند. دکتر کامبیز حیدرزاده ، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز کتاب مارکتینگ‌تری را ترجمه کرده‌انددکتر شافعی و همکارانش نیز همین کتاب را با عناوینی مشابه در دستور کار قرار داده‌اند تا دانشگاه کردستان آن را منتشر کند.و به احتمال تعداد ترجمه‌های بیشتری را می‌توان در نمایشگاه بین المللی کتاب (اردیبهشت ماه سال 1391 )شمارش کرد

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد