خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    کسب و کار خانگی چیست؟

    کارآفرینی و افزایش ثروت - تجارت خانگی

    کسب و کار خانگی

    تعریف: به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی میگویند.

    الف:کسب وکار خانگی (Home business)
    در این شیوه ، فرد شغل خود را به منـزل می‌آورد و به جای این که هزینـه‌هـای زیادی برای اجاره یا خرید ساختمان بدهد، می‌تواند در منزل خود ، کـار و شغل خود را به انجام برساند. در این نوع کسب و کار ، ارزش افزودة کالاها و خدمات تولید شده، نصیب‌ صاحب خانه می‌شود.
    ب: کسب وکار مبتنی بر خانه (Home based business)
    در این روش ، افراد کالاها و خدمات تولیـد شده خود را در درب و یا در داخل منازل دیگران تحویل می‌دهند. در این نوع روش کسب و کار ، مهم نیست که کالاها در کجا تولید شده ، بلکه معیار این است که کالاها و خدمات در منازل‌ مصرف‌کنندگان تحویـل داده ‌شود. در این نوع کار خانگی ، ارزش افزودة کـالاها و خدمات ، نصیب کسـی می‌شود که از بیرون این کالاها را می‌آورد.
    ج: کار‌آفرینی مبتنی بر خانه (home based entrepreneurship)
    این نوع کار‌آفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد اشتغال در خانه از راه تشکیل مجموعة منحصر به فردی از منابع به منظور بهره‌گیری از فرصتها.

    اهمیت کسب و کار خانگی: امروزه کسب و کارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب میشوند. کسب و کار خانگی از نظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. همچنین برای جوانان ، کسب و کارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است، زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب و کار ساده و آسان است. به عنوان نمونه شما میتوانید با یک دستگاه رایانه و یک خط تلفن ، یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و کارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاین راه برای خود درآمد کسب کنید.
    ضرورت توسعه کسب و کارهای  خانگی
    تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده و زود بازدهی و نیاز اندک به سرمایه در جهت متعادل کردن بازار کار مؤثر بوده است. در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی ، کسب و کارهای کوچک خانگی می تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه مدت و حتی در میان مدت در رفع مشکل بیکاری مؤثر باشد.
    از این رو سامان بخشیدن ، به‌روز رسانی و نظام‌مند کردن کسب کارهای خانگی یک ضرورت آشکار است. در وضعیت کنونی ، ‌به لحاظ مدیریتی و سیاست گذاری ، هیچ سازمانی به طور مشخص متولی کسب و کارهای کوچک خانگی نیست. این مشاغل عمدتاً‌ به صورت سنتی و بدون جهت گیری کلی در کشور رواج دارد . درحالی که اگر بخواهیم این مشاغل به صورت پایدار و در تراز جهانی ایجاد شوند، نیازمند برنامه‌های حمایتی و آموزشی و به روزرسانی و استفاده از تکنولوژی‌های روز می باشد . بنابراین با اجرای این طرح طلیعة روشنی برای ساماندهی و نظام‌مند نمودن کسب و کارهای کوچک خانگی به وجود می‌آید و به تدریج ضمن شکل گیری یک نظام مدیریتی مشخص ، زمینة مناسبی برای شکل‌گیری نهاد متولی این مشاغل به وجود می‌آید .

    سابقه کسب و کارهای خانگی: کسب و کارهای خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع دستی که امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سکونت افراد تولید میشده اند. بطور کلی کسب و کار خانگی پدیده جدیدی نیست ،بلکه در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیتهای اقتصادی – اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز گسترش و توسعه می یابند.

    بالا بردن کیفیت زندگی: امروزه اکثر صاحبان کسب و کار های خانگی بر این باورند که کار کردن در خانه، کیفیت زندگی آنان را بهبود میبخشد. کارکردن در خانه باعث میشود که وقت بیشتری به خانواده و خانه اختصاص یابد و به دیگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبیل تربیت و پرورش فرزندان توجه بیشتری شود.به طور کلی امروزه کار و زندگی بیش از پیش در همدیگر ادغام شده اند.
    توسعه فن آوری: امروزه با پیشرفتهای زیادی که در زمینه علوم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده، محیط خانه محل مناسب و کاراتری برای کسب و کار شده است.

    مزایای کسب و کار خانگی:
    ۱- آزادی و استقلال عمل بیشتر؛
    ۲-ساعات کاری انعطاف پذیر؛
    ۳-ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی؛
    ۴-پایین بودن هزینه راه اندازی؛
    ۵-پایین بودن میزان ریسک؛
    ۶-امکان کارکردن پاره وقت؛
    ۷-راحت تر بودن تربیت بچه ها؛
    ۸-داشتن فرصت و زمان بیشتر؛
    ۹-تناسب با ویژگیهای جسمی افراد معلول و کم توان؛
    ۱۰-احتمال موفقیت بیشتر؛
    ۱۱-تناسب با اقشار مختلف؛
    ۱۲-احساس راحتی بیشتر؛
    ۱۳-عدم نیاز به مجوز.

        
    شما تصمیم گرفتید و می‌خواهید یک تجارت شخصی به هر دلیل شخصی داشته باشید شاید شما بخواهید از نظر مالی مستقل شوید و یا رئیس خودتان باشید و یا هر زمانی که خواستید کار کنید و شاید و فقط شاید بخواهید در سن ۳۵ سالگی به عنوان مولتی‌میلیاردر بازنشسته شوید اما آیا شما می‌دانید برای شروع یک فعالیت تجاری از کجا باید شروع کرد، انتخاب نوع درست فعالیت تجاری برای هر کارآفرین تازه کاری یک فرآیند سخت است. بسیاری از رویاهای شکل گرفته در آغاز یک فعالیت تجاری متأسفانه عمدتاً به صورت یخ‌زده باقی می‌مانند برای اینکه کارآفرین نمی‌داند چه چیزهایی را باید یاد بگیرد .

    ۱- ایده‌های خوب به نظر می‌رسد فراوان باشد، روزنامه‌هایی که پر از داستان‌هایی است راجع به نوجوانانی که به مراحل بالایی از نظر مالی رسیدند تنها و به سادگی با درک درست مفهوم تجارت. متأسفانه نمونه فعالیت اقتصادی مشابه آنها نیز به طور کامل گیر شما نمی‌افتد در پایین ۱۰ نکته برای انتخاب یک فعالیت خانگی برای شما عرضه شده است .

    در عوض انتخاب اولین فعالیتی که به ذهنتان می‌رسد وقت بیشتری را صرف کشف اختیارات معامله کنید. ایده‌ها و نظرات سایر فعالیت‌های تجاری را نیز مورد بررسی قرار دهید. کتاب‌هایی را مطالعه کنید که نظراتی برای شما در مورد فعالیت‌های تجاری خانگی و یا فعالیت‌های کوچک فراهم کند. همچنین مجله‌ها و مقاله‌های اقتصادی را در مورد چیزهای باب و مد روز و تقاضاهای داد و ستد در بازار بخوانید. برای رشد قابل ملاحظه در اینترنت باید اطلاعات شما تقریباً در تمام وجودتان رخنه کند .

     

    ۲- کشف کردن این مطلب که کدام نوع فعالیت اقتصادی گیرایی و جذابیت بیشتری برای شما دارد. اهداف، علایق، خواسته‌ها و ظرفیت‌های خود را تعیین کنید شما می‌توانید شیفتگی و علایق خود را به سمتی مناسب سوق دهید حتی مثلاً با ساختن نوعی کوچک از کفش‌های مینیاتوری و یا مهارت و خبرگی خود را در طراحی گرافیکی به عنوان یک کارآفرین تازه‌کار، به کار ببندید. اغلب کارآفرینان موفق دارای احساسات پرشوری در مورد فعالیتی که انجام می‌دهند هستند شما نمی‌توانید درباره فعالیتی که دوست ندارید دارای شور و احساس باشید .

     

    ۳- فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی از تفکر سوددهی و منفعت بتواند شما را شخصاً راضی کند شما زمانی که در حالت هیجان از انجام یک کار سرگرمی مانند و یا هنری قرار گرفتید آن را بالقوه به عنوان یک فعالیت اقتصادی در نظر بگیرید آیا تا به حال فکر کردید تقاضایی برای آن وجود داشته باشد؟ آیا درآمدتان دوباره برمی‌گردد؟ چطور یک بازار داد و ستد اشباع می‌شود؟ آیا شما دارای سیاست‌های اقتصادی هستید؟ پس یک فعالیت اقتصادی را زمانی شروع کنید که فکر می‌کنید از لحاظ سوددهی دارای یک نیروی بالقوه محکم هستید .

     

    ۴- شما به یک منشی جهت برآورد میزان موفقیت فعالیت‌تان نیز احتیاج پیدا خواهید کرد . همچنین موشکافی داد و ستد انجام شده و هدایت زمان تساوی دخل و خرج با برآورد هزینه‌های مالی اولیه و همچنین سود سهامی که عایدتان می‌شود از وظایف اولیه و نیاز شما محسوب می‌شود. یک منشی باتجربه و خبره را بیاورید چرا که این کار سخت است و ممکن است سر و صدای تولید شده آنچنان غرش‌کنان باشد که نتوانید چیز دیگری را بشنوید ولی مرحله مهمی پیش رویتان است تا بفهمید که آیا فعالیت‌تان می‌تواند تولید پول و سرمایه کند یا نه؟

     

    ۵- طرحی را پیاده کنید که محدوده و فضای خانگی شما از نظر فضای اشغالی مناسب فعالیت شما باشد. به خاطر داشته باشید شما فعالیتی را در خانه آغاز کردید که هزینه‌های خودتان را سرشکن کنید. از هر گوشه و کنار اتاق برای انجام فعالیت‌تان استفاده کنید، اگر شما می‌خواهید یک فعالیت آشپزی و تهیه کیک داشته باشید نیاز به آشپزخانه بزرگ دارید و یا اگر می‌خواهید باشگاه بدنسازی داشته باشید شما به یک آپارتمان بی‌صدا نیاز دارید .

     

    ۶- مطمئن شوید فعالیت‌تان دارای ضریب ایمنی بالایی باشد به‌ویژه اگر فرزند کوچک در خانه دارید این مورد بسیار ضروری و ویژه است. برای فعالیت‌هایی که شما با مواد شیمیایی و یا سایر موارد مضر سر و کار دارید، به عنوان مثال موادی را که برای تمیز کردن فرش و پارچه‌های مبلی استفاده می‌کنید حتماً در انباری پشت حیاط خانه‌تان دور از دسترس فرزندتان نگهداری کنید .

     

    ۷- نوع پوشش بیمه‌ای را که برای فعالیت تجارتی مورد نیاز است را با عامل شرکت بیمه بررسی کنید. این بسیار خوب است تا خطر سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌تان و جلوگیری از آن را تعیین کنید. طبقه‌بندی بیمه‌های تحت پوشش شامل بیمه سرمایه، ضمانت، مسوولیت، سلامت، غرامت، کارگران و بیمه عمر است .

     

    ۸- از طبقه‌بندی و نوع قوانین و فرامین موجود حقوقی در محدوده خود مطمئن شوید .
    با شهرداری و یا سازمان برنامه‌ریزی ملاقاتی داشته باشید و آگاه شوید که آیا آنها از انتخاب منطقه‌ای خاص جهت فعالیت‌تان جلوگیری نخواهند کرد. به دقت قوانین دولتی کار و نظرات و انواع فعالیت‌های تجاری که اجازه فعالیت در مناطق مختلف را دارند را یادداشت کنید .

    هیچ‌گاه شما نمی‌خواهید بعد از آنکه خیلی هزینه صرف دکور و تجهیزات فعالیت خود کردید که از شهرداری بیایند و از شما درباره نوع فعالیتی که غیرقانونی است سؤالاتی بکنند .

     

    ۹- فعالیتی را انتخاب کنید که از نظر سازماندهی و شخصیت‌سازی کاملاً مطابق شئونات خانوادگی شما باشد. شما فعالیتی را باید انتخاب کنید که از نظر زمانبندی کاملاً مناسب خانواده‌تان باشد. اگر شما یک کودک تازه متولد شده در خانه دارید و همسرتان تمام وقتش را صرف نگهداری از آن می‌کند باید فعالیتی که به مراقبت کودک مربوط باشد انتخاب کنید .

     

    ۱۰- اعضای خانواده‌تان را نیز درگیر فعالیت‌تان کنید و یک محیط شاد را برای رسیدن موفقیت با یکدیگر ایجاد کنید. هر کار که در خانه انجام شود رویاهای الحاق اداره و خانه را به حقیقت می‌پیوندد. هر مقام و منصبی در خانه در تلاش برای رسیدن به سعادت با هم هماهنگی خواهند داشت. این همواره ساده نیست ولی شما می‌توانید خانواده‌تان را درگیر فعالیت‌تان کنید. در تابستان می‌توانید از کوچکترها در بسته‌بندی محصولات کمک بگیرید و یا پسران نوجوان بخواهید در طراحی وب‌سایت به شما کمک کنند اما مهمترین چیز برای شما لذت بردن اعضای خانواده از انجام کار باید باشد .

            

    ۱- ساعات کاری خود را مشخص کنید
    تصمیم بگیرید که چه مقدار زمان می توانید برای تجارت خانگی خود اختصاص دهید , با خودتان صادق باشید .تعداد زیادی از صاحبان تجارت هیچ وقت در کارشان موفق نمی شوند چون حاضر نیستند برای کارشان وقت صرف کنند . اگر شما یک کار تمام وقت دارید و نیز قصد دارید به کار قبلی خود ادامه دهید پس باید میزان زمان آزاد خود را برای پرداختن به کار جدید تعیین کنید . آیا می توانید حداقل چند ساعت در روز یا شاید هفته به این کار اختصاص دهید .
    هنگامی که زمان خود را معین کردید سعی کنید همیشه این مقدار زمان را به کارتان اختصاص بدهید و در آن کوتاهی نکنید . با تجارت خانگی خود همانند یک فروشگاه رفتار کنید با ساعاتی برای انجام آن کار ,برای مثال اگر شما مغازه را از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهرباز میکنید پس باید در این ساعات شخصی در مغازه باشد ,اگر شما قصد دارید در تجارت جدیدتان ازساعت ۸ بعد از ظهر تا ۱۱ بعد از ظهر برای پنج شب در هفته کار کنید پس اجازه دهید این زمان ,زمان کاری و عملیاتی شما باشد .

    ۲- نوع تجارت خود را مشخص کنید
    حتی اگر شما طرحی برای فروش محصولات خود دارید ، پیوستن به یک شرکت دیگر و فروش محصولات آنها و بدست آودن درآمد بیشتر می تواند مفید باشد . حتی در صورتی که زمان و پشتکار کافی داشته باشید می توانید به هر دو تجارت بپردازید . محصولات و یا خدماتی را که از فروش و یا ارائه آن لذت می برید ,انتخاب کنید. چون اگر از شغلی متنفر باشید، نمی توانید برای مدتی طولانی جذب آن شوید. هر چقدر بیشتر از کارتان لذت ببرید ، موفقیت شما بیشتر خواهد شد .
    با استفاده از اینترنت تجارت بازاریابی چند سطحی همانند ساختمانی است که در لایه های پایینی دارای شکاف است . این یک فرصت عالی برای شماست که یک وجه اضافی و یا حتی یک درآمد قابل توجه داشته باشید . دلیل سودمند بودن تجارت بازاریابی چند سطحی به صورت آنلاین این است که برقراری تماس بین افراد خیلی راحت از طریق ایمیل و یا وبسایت شخصی آنها صورت می گیرد .تعدادی از شرکت های بازاریابی چند سطحی حتی بیشتر کارها و تماسها را برای شما انجام می دهند تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود . برقراری ارتباط آنلاین حتی اگر شما یک فروشنده واقعی نباشید بسیار آسان است .
    اگر تصمیم پیوستن به یک گروه بازاریابی چند سطحی را دارید مطمئن شوید که شرکتی معتبر را انتخاب کرده اید که حد اقل چند سال در این زمینه فعالیت دارد. سعی کنید با افرادی که با این شرکت ها کار کرده اند صحبت کنید. امروزه سایتهای کلاهبردار زیادی به صورت آنلاین فعالیت می کنند، پس در یک شرکت بازاریابی چند سطحی که مطمئن و بی خطر باشد عضو شوید.

    ۳- محیط کار را برای تجارت خانگی خود آماده ومهیا کنید
    قبل از شروع به انجام کار مطمئن شوید که اتاق کار شما کاملا مناسب است. برای مثال کامپیوتر خودرا به مدل بالاتر و یک ارتباط اینترنت پر سرعت ارتقا دهید ، کار شما نباید از شرکتهای بیرونی ضعیفتر باشد. همچنین یک صندلی راحت با خمیدگی پشت و دسته دار تهیه کنید . صفحه کلید و ماوسی را که با آن راحتید انتخاب کنید و میز خود را مرتب کنید . کار کردن در یک محیط سازمان داده شده و مرتب، ذهن را باز میکند و شما می توانید بدون حواس پرتی کارتان را انجام داده و پیشرفت کنید.

    ۴- میزان سرمایه گذاری مالی خود را مشخص کنید
    قبل از سرمایه گذاری – حتی مقداری ناچیز- مطمئن شوید که تجارت درستی را انتخاب کرده اید . هنگامی که محصولات دیگران را می فروشید ممکن است قبل از شروع به کار اداری ,عضویت در یک سایت و غیره از شما درخواست سرمایه گذاری شود , اگر این چنین بود قبل از پرداخت پول همه ابعاد کار را بررسی کنید . شروع هر کاری به سرمایه گذاری مالی نیازمند است ولی قبل از سرمایه گذاری در این زمینه نیاز به تفکر دارید. پس از انتخاب کار و سرمایه گذاری در آن کار بودجه لازم را برآورد کنید . داشتن یک حساب بانکی محلی یک ضرورت است و همچنین در صورت امکان حسابی افتتاح کنید که قابلیت پرداخت آنلاین را داشته باشید. بانکهای سامان و پارسیان چنین خدمات انلاینی را ارائه می دهند. اگر در یک سایت بازاریابی چند سطحی عضو شدید اول از هر چیز بپرسید که پرداخت ها چگونه صورت می گیرد.

    ۵- از هوش و مهارتهای خود استفاده کنید
    زمانی که شما در یک شرکت بازاریابی چند سطحی عضو می شوید و یا شروع به فروش محصولات وخدمات خود می کنید به خاطر داشته باشید که از تمام استعدادها و مهارتهای خود استفاده کنید ، شاید شما تایپیست خوبی هستید یا یک کاربر حرفه ای اینترنت، شاید در طراحی وب سایت مهارت دارید یا روش پرینت گرفتن و یا ارتقای آنلاین نرم افزارها را بلدید. از استعدادهای خود برای افزایش سود و بهره وری تجارت خانگی خود استفاده کنید.
    با نشتن در خانه و آرزوی داشتن تجارت موفق به جایی نخواهید رسید. از این پنج نکته اولیه استفاده کنید تا بتوانید تجارت خود را بهبود ببخشید..

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد