خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    هفده نکته در باب تغذيه كودكان

    روانشناسی کودکان - تغذیه کودکان

    سلامت:
    1) هر كودكي از بدو تولد بايد كارت مراقبت(كارت رشد) داشته باشد. اين كارت شامل اطلاعات مربوط به واكسيناسيون و رشد كودك است.
    2) اين كارت بايد در زمان تولد در بيمارستان يا در اولين مراجعه در همه مراكز بهداشتي درماني رايگان در اختيار مادران قرار گيرد. دختران كارت صورتي و پسران كارت آبي رنگ دارند.
    3) شما بايد رشد كودك خود را از طريق وزن كردن منظم كه توسط بهورزان در روستاها و مراقبان بهداشت در مراكز بهداشتي در شهرها صورت مي‌گيرد و روي كارت رشد ثبت مي‌شود ، مورد توجه و پيگيري قرار دهيد.
    4) تا 6 ماهگي فقط به او شير مادر بدهيد و در اين كار پشتكار و حوصله به خرج دهيد. نگران نباشيد. اگر مشكلي در شير دهي داريد از مشاوره با مراقبان بهداشتي در مراكز بهداشتي يا پزشك كودك كمك بگيريد.
    5) شير خواراني كه تا 2سال شير مادر مي‌خورند شانس بهتري براي رشد و سلامت دارند و كمتر بيمار مي شوند. اين شانس را از كودك خود نگيريد.
    6‌) از 15 روزگي قطره ويتامين (آ) و( د) را شروع كنيد.
    7) ذخيره آهن بدن كودك از 6ماهگي كاهش مي يابد و هيچ غذايي نمي تواند نياز آهن كودك را تامين كند. در اين زمان شربت يا قطره آ هن را حتما شروع كنيد و تا دو سالگي ادامه دهيد.
    8) ميزان تجويز قطره هاي ويتامين آ و قطره آهن را از مراقب بهداشت يا پزشك كودك بپرسيد.
    9) از تغيير رنگ دندان كودك و يا طعم بد اين داروها نگران نباشيد . كودك بعد از مدتي به طعم عادت مي‌كند و دندان‌هاي شيري، بعدها با دندان‌هاي دائمي جانشين مي‌شوند . هربار بعد از دادن قطره، دندان‌هاي كودك را با يك تنظيف تميز پاك كنيد.دادن آب يا كمي آب ميوه بعد از قطره آهن به تغيير مزه دهان كودك كمك مي‌كند.
    10) از 6 ماهگي غذاي كمكي را شروع كنيد ولي در سال اول هر بار بعد از شير مادربه كودك غذا بدهيد تا غذا مانع از دريافت شير كافي نشود.
    11) غذاي كمكي را با توجه به توصيه‌هاي تصويري كه در كارت مراقبت درج شده تا زماني كه كودك مي‌تواند غذاي سفره را بخورد دنبال كنيد. غذاي كمكي را مي‌توانيد براي دو يا سه وعده تهيه كنيد و آن را در ظرف كوچك در دار در فريزر نگه داريد و بعد از بيرون آوردن و حرارت دادن (جوش) آن را خنك كرده و به كودك بدهيد.
    12) به غذاي كودك تايك سال اول نمك اضافه نكنيد.همين كار كوچك ذائقه كودك شمارا به غذاي كم نمك عادت مي‌دهد و احتمال ابتلاي او را در آينده به بعضي بيماري‌ها مثل افزايش فشار خون كم مي‌كند. ذائقه كودك در دو سال اول نقش مهمي براي آينده او دارد.
    13) معده كودك كوچك ونياز او از يك فرد بالغ بيشتر است معده او را با مواد بي‌ارزش پر نكنيد.
    14) در زمان بيماري كودك به دليل بي اشتهايي كمي وزن از دست مي‌دهد. بعد از بيماري با دادن وعده هاي غذاي اضافي سعي كنيد وزن از دست رفته رابه كودك باز گردانيد. كودك بعد از بيماري اشتهاي بهتري دارد و اگر مراقب او باشيد به سرعت وزن مي‌گيرد.
    15) به كودكان كم وزن بايد بيشتر توجه شود چون آنها بيشتر بيمار مي‌شوند و بيماري‌هاي پي در پي مي‌تواند خطرناك باشد.كمي روغن يا كره به غذاي اين كودكان اضافه كنيد
    16) هربار بعد از تعويض كهنه كودك و هنگام غذا دادن به او، دست هاي خود را با آب و صابون بشوييد.
    17) جلوي كودك نگوييد غذايي را دوست نداريد.سعي كنيد از همه انواع مواد غذايي با توجه به توصيه هاي كارت رشد استفاده كنيد، اجازه دهيد كودك با طعم انواع سبزي، صيفي ،ميوه و...آشنا شود. تنوع غذايي، ريز مغذي‌هاي ضروري را بهتر به بدن مي‌رساند.

    آخرين بروز رساني (جمعه ، 11 آذر 1390 ، 12:31)

     

    افزودن نظر





    کد امنیتی
    بازنشانی

    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد