خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    جدول خواب کودکان در شبانه روز

    روانشناسی کودکان - خواب کودکان

    خواب کودک و هر چه به آن مربوط می شود، از خواباندن او و بیداری های شبانه دوران نوزادی گرفته تا به رختخواب فرستادن کودکان بازیگوش در سن دبستان، یکی از مشغله های همیشگی ذهن پدر و مادرها و پرستاران کودک است.

    اما یک کودک از تولد تا پایان نوجوانی به چه میزان خواب در شبانه روز نیاز دارد؟ در زیر، پاسخ یک کارشناس در سایت جام جم را به این پرسش می خوانید:
    در ۱ تا ۴ هفتگی:
    نوزادان معمولا ۱۵ تا ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند، اما فقط در یك دوره كوتاه ۲ تا ۴ هفته‌ای. نوزادان نارس بیشتر می‌خوابند و نوزادانی كه قولنج می‌كنند كمتر. از آنجا كه نوازادان هنوز ساعت بیولوژیكی داخلی ندارند، الگوهای خوابشان با چرخه روز و شب هماهنگ نیست. در حقیقت آن ها اصلا از الگوی خواب خاصی پیروی نمی‌كنند.
    ا تا ۴ماهگی :
    در سن ۶ هفتگی نوزاد شروع به هماهنگ کردن ساعت بیولوژیک بدن خود می‌كند و شما پیدایش الگوهای منظم خواب را در او خواهید دید. در این زمان، کودک چند بار در شبانه روز و هر بار بین ۴ تا ۶ ساعت می خوابد و  کم کم سردرگمی ‌بین روز و شب پایان می پذیرد.
    ۴ تا ۱۲ ماهگی:
    در حالی كه میزان خواب بهینه در این سن ۱۵ ساعت در شبانه روز است، بیشتر نوزادان تا ۱۱ ماهگی فقط در حدود ۱۲ ساعت در روز می‌خوابند. ایجاد یك الگوی خواب مناسب برای كودك، در این زمان، باید از هدف های اصلی پدر و مادرها باشد. هر قدر كه نوزاد  بزرگ‌تر می‌شود اجتماعی ‌تر خواهد شد و الگوی خوابش نیز به بزرگسالان شبیه تر می‌شود.
    نوزادان معمولا در طول روز ۳ بار چرت می‌زنند كه این تعداد در ۶ ماهگی به ۲ بار در روز كاهش مییابد. در این سن یا كمی زودتر، كودك می‌تواند تمام طول شب را بخوابد. ایجاد الگوی زمانی مناسب برای چرت زدن كودك را باید به زمانی كه ساعت بیولوژیكی او كامل شده موكول كنید .چرت صبحگاهی كودك معمولا در ساعت ۹ صبح است و یك ساعت طول می‌كشد. چرت بعدازظهر او بین ساعت ۱۲ تا ۲ است و یك تا دو ساعت طول می‌كشد و آخرین چرت او بین ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر است.
    ۱ تا ۳ سالگی:
    در سن یك سالگی و بین ۱۸ تا ۲۱ ماهگی كودك دیگر صبح‌ها چرت نمی‌زند و فقط یك بار در طول روز می خوابد. كودكان نو پا به ۱۴ساعت خواب در شبانه ‌روز نیاز دارند، اما معمولا فقط نزدیک به۱۰ساعت می‌خوابند.
    بیشتر كودكان هنوز در ۲۱ تا ۳۶ ماهگی به خواب نیمروز نیاز دارند كه مدت آن بین ۱ تا ۳/۵ ساعت تغییر می کند. آن ها معمولاْ بین ساعت ۷ تا ۹ شب به تخت می‌روند و بین ساعت ۶ تا ۸ صبح بیدار می‌شوند.
    ۳ تا ۶ سالگی:
    كودكان در این سن هم، بین ساعت ۷ تا ۹ شب به تخت می‌روند و بین ساعت ۶ تا ۸ صبح بیدار می‌شوند. در ۳ سالگی هنوز بیشتر كودكان در نیمروز استراحت می کنند. در حالی كه در ۵ سالگی كمتر این كار را انجام می‌دهند و  خواب نیمروزی كوتاه تر می‌شود. معمولا كودك بعد از ۳ سالگی نباید هنوز دچار بی‌نظمی ‌در خواب باشد.
    ۷ تا ۱۲ سالگی: 
    در این سن با افزایش روابط اجتماعی، مدرسه و فعالیت های خانوادگی، ساعت خواب شبانه كودك دیرتر می‌شود، اما هنوز هم برخی كودكان در این سن ساعت ۹ شب می‌خوابند. اما بیشتر آن ها بین ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰ شب به رختخواب می روند. اگر چه كودكان در این سن به ۹ تا ۱۲ ساعت خواب شبانه روز نیاز دارند، میانگین خواب آن ها فقط 9 ساعت است.
    ۱۲ تا ۱۸ سالگی:
    خواب مناسب به همان اندازه دوران كودكی برای سلامتی نوجوانان هم لازم است. کارشناسان دریافته‌اند كه ممكن است نوجوانان بیشتر از زمان کودکی شان بخوابند. اگر چه فشارهای اجتماعی در این سن مانع از خوب خوابیدن نوجوانان می‌شود، بدن آن ها به ۶ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد.

    آخرين بروز رساني (جمعه ، 11 آذر 1390 ، 12:26)

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد