خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    انعکاس خبر افتتاح خانه ریاضی در سایت خبری اصفهان فردا

    اخبار خانه ریاضی - اخبار افتتاح خانه ریاضی استان اصفهان در رسانه ها

    موج: خانه ریاضی اصفهان در حالی آغاز به کار کرد که ریاضیات یکی از علوم پایه است که بسیاری از علوم مهندسی، پزشکی و حتی انسانی بر پایه آن توانسته‌اند دریچه دیگری از دانش را برای انسان ترسیم کنند.

    علوم مختلف به کمک علم ریاضی قابلیت‌های کاربردی یافته و بیش از گذشته مورد استفاده بشر قرار گرفته و از حالت صرف تئوریک خارج شده‌اند. با این حال این علم بنیانی در ایران به یکی از دشواری‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل شده است که با وجود حتی موفقیت در کسب نمرات بالا در این درس، در پاره‌ای اوقات دانش آنها فاقد کاربرد و شامل محفوظات فرمولی است که تا سطوح عالیه تحصیلی نیز با به‌کارگیری آن آشنا نمی‌شوند و این خود موجبات ایجاد یک چالش در حوزه آموزش شده است. خانه ریاضی ایران در سال 1388 با هدف تحول در آموزش ریاضی و مدیریت استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان تاسیس شد و اکنون پس از سه سال و راه‌اندازی 17 نمایندگی در ایران، نمایندگی جدید خود را با همکاری موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان با مدیریت مهندس علی زارعی، کارآفرین و مدرس برجسته خلاقیت در اصفهان ایجاد کرد.

    ضعف بزرگ در زمینه آموزش ریاضی
    معاون خانه ریاضی ایران در مراسم افتتاح نمایندگی اصفهان با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این خانه گفت: پس از یک تحقیق میدانی در حوزه آموزش و کاربرد ریاضیات در کشور در سال‌های گذشته متوجه شدیم آموزش ریاضیات در ایران دچار یک ضعف بزرگ تکنیکی و کاربردی است.
    سیامک شاه‌میرزا ادامه داد: بر اساس نتایج این تحقیق مشخص شد بسیاری از افراد ریاضیات را یاد نمی‌گیرند، اما نه به دلیل کمبود هوش یا استعداد، بلکه به دلیل تاکید کتاب‌های درسی و مدرسین بر فرمول‌ها و تئوری ریاضی و کمتر به کاربردهای ریاضی در زندگی و مشاغل پرداخته شده است. بر همین اساس طرح خانه ریاضیات ایران با هدف تحول در آموزش و یادگیری ریاضی و ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه اثرات ریاضیات در ارتقای هوش و نحوه تصمیم‌گیری افراد در شرایط مختلف زندگی تهیه و با موافقت و همکاری وزارت آموزش و پرورش و سایر سازمان‌های آموزشی در سال 88 این خانه تاسیس شد.
    وی اظهار داشت: در این مدت کوتاه بیش از 30 مدال جهانی به وسیله اعضای این خانه به دست آمده است. ایجاد 17 نمایندگی در استان‌ها، ایجاد اشتغال برای بیش از 300 نیروی علمی و متخصص و تولید 70 هزار صفحه در زمینه مباحث کاربردی ریاضیات در قالب سامانه LMS که در دسترس علاقمندان قرار گرفته است بخشی از نتایج حاصل از راه‌اندازی این خانه علمی و فرهنگی است.

    چه کسی زودتر به جواب می‌رسد؟
    «چه کسی زودتر به جواب می‌رسد؟» این سوالی است که اساس صحبت‌های مهدی خیرالهی، عضو هیات علمی دانشگاه را در آیین افتتاح نمایندگی خانه ریاضی اصفهان شکل داد.
    خیرالهی که از اساتید برجسته در زمینه تسهیل آموزش ریاضی و خلاقیت در ایران است با اشاره به نقاط ضعف‌ آموزشی در کشور که نتایج آن را به وضوح در زمینه مدیریت و بهره‌وری در صنایع شاهد هستیم، گفت: دانش امروز جامعه نمی‌تواند راهگشای دانش‌آموزان و دانشجویان در آینده باشد چرا که در آینده کسانی موفق خواهند بود که قدرت حل مسایل را دارند و می‌توانند برای سازمان‌هایشان ارزش افزوده ایجاد کنند.
    عضو اتاق فکر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هم‌اکنون سوال استراتژیک این است که چه کسی زودتر به جواب می‌رسد؟ و پاسخ بسیار ساده است؛ آنهایی که هوش ریاضی بالایی دارند، علت‌ها را پیدا می‌کنند و معلول‌ها به خودی خود بر طرف می‌شوند.
    نویسنده کتاب ‹‹من می‌توانم با ریاضیات رفتارتان را تغییر دهم›› اظهار داشت: نمره بالا در درس ریاضی به معنای هوش ریاضی نیست زیرا بسیاری از افراد نمره پایین می‌گیرند اما روحیه پذیرش مسایل جدید را دارند و عده‌ای نیز بر عکس. آنچه اهمیت دارد اراده برای حل مسایل و مشکلات است و درباره یادگیری ریاضی نیز در روش‌های جدید باید مغز ثانویه یا به عبارت دقیق‌تر قسمت PFC مغز (تصمیم‌سازی) را تحریک و در او ایجاد انگیزه کرد.
    خیرالهی اعلام کرد: این موضوعی است که مد نظر مدیران و دست اندرکاران خانه ریاضی قرار گرفته تا هوش ریاضی افراد را کشف و مورد آموزش و تقویت قرار دهند چرا که این نوع آموزش‌ها سطح مهارت‌های زندگی و کار افراد را نیز ارتقا خواهد داد.

    ریاضی؛ هم هنر و هم دانش
    رییس هیات امنای خیریه کارآفرین باقرالعلوم(ع) نیز درباره اهمیت ریاضیات در زندگی گفت: دانش همه چیز را جزء به جزء و خرد می‌کند و هنر همه چیز را کل می‌بیند؛ اما ریاضیات هم خرد می‌کند و هم کل مسایل را در نظر می‌گیرد بنابراین ریاضی هم علم است و هم هنر. حجه‌الاسلام سید احمد میرمرشدی ادامه داد: مقدمات خلاقیت، فقط وقت و تلاش مداوم است و دیگر هیچ و دانش‌آموزان ما باید از این نکته آگاه شوند که بدون صرف وقت و پایه‌ریزی کار گروهی موفقیت حاصل نمی‌شود.

    زمان را مدیریت کرده‌ام
    مهندس علی زارعی، مدیرعامل موسسه رشد خلاقیت نوآوران نیز پس از دریافت مجوز نمایندگی خانه ریاضی اصفهان گفت: کار من در زمینه تدریس مباحث خلاقیت از کلاس قرآن شروع شد و در همان موسسه که در حال فراگیری علوم قرآنی بودم این ذهنیت در من شکل گرفت و اولین دوره آن نیز در همان مکان برگزار شد؛ باید بگویم این موفقیت را مرهون کلام خداوند هستم.
    مدیر نمایندگی خانه ریاضی اصفهان افزود: در بسیاری از مصاحبه‌های چند سال اخیر، بسیاری به من گفته‌اند تو بسیار فشرده زندگی کرده‌ای که به این سرعت موفقیت از آن تو شده است اما در پاسخ همه آنها گفته‌ام موضوع فقط مدیریت زمان و استفاده حداکثری از فرصت‌ها بوده است.
    وی درباره اهداف مجموعه تحت مدیریت خود اظهار داشت: پس از راه‌اندازی موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان، کلوپ دانشمندان 1404 را نیز تاسیس کردیم تا در این کلوپ دانش‌آموزان امروز ایران را به دانشمندان فردای جهان تبدیل کنیم و اکنون نیز در این مدت کوتاه موفقیت‌های نوجوانان و جوانان مخترع و خلاق این مجموعه در ایران و خارج از کشور حکایت از گام‌های موثر و هدفمند آن دارد؛ گام‌هایی که با راه‌اندازی خانه ریاضی در اصفهان به آنها قوت دو چندان خواهیم بخشید.

    آخرين بروز رساني (دوشنبه ، 20 آذر 1391 ، 02:22)

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد