خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    مصاحبه با مدير عامل شركت ماشين سازي پولاد گران بابل: مهندس فريد شكري

    زندگینامه کارآفرینان موفق - مردان کارآفرین ایرانی

    لطفاً خودتان را معرفي كنيد.

    ااینجانب فريد شكري، متولد 1347 ، اهل بابل، متأهل و ليسانس مهندسي مكانيك از دانشگاه صنعتي امير كبير مي باشم.

    چند كارگر و كارمند در اين شركت كار مي‌كنند؟


    در حال حاضر جمعاً 26 نفر مشغول به كار مي باشند كه 2 نفر در بخش طراحي مهندسي و 3 نفر در بخش تضمين كيفيت و آزمايشگاه و 3 نفر در امور تداركات و اداري و مالي و بقيه در خط توليد مشغولند.

    از گستره‌ي فعاليتها و توليدات شركت بگوييد.

    اين شركت در سال 1373 با عنوان توليد قطعات و ماشين آلات صنعتي و كشاورزي آغاز به كار نمود و در ادامه، ضمن توليد قطعات كشاورزي، با طراحي و توليد ماشينِ “در بند قوطي هاي فلزي” كه بيشتر در صنايع لبني كاربرد دارد، به فعاليت خود ادامه داد كه هم اكنون نيز توليد آن در حد بسيار محدود و بر حسب سفارش ادامه دارد. و از سال 1378 توليد قطعات خودرو را شروع كرد و  به‌عنوان يك قطعه‌ي تخصصي ، توليد “ميل بادامك” را براي خودروهاي مختلف سر لوحه‌ي كار خود قرار داد و در اين زمينه نيز به موفقيتهاي بزرگي نايل شد كه از جمله‌ي اين موفقيتها، افتخار همكاري با شركت “تحقيقات موتور ايران خودرو” در ساخت هفت مدل مختلف ميل بادامك، در پياده سازي پروژه‌ي انژكتوري شدن موتور پيكان بود كه اين شركت، به‌عنوان يك نمونه ساز مطرح، جايگزين مناسبي براي شركتهاي خارجي گرديد و در همين راستا موفق به اخذ تشويق نامه از آن شركت گرديد هم اكنون با پياده سازي سيستمهاي تضمين كيفيت و سيستمهاي آموزشي پرسنل و با برخورداري از آزمايشگاه كنترل كيفيت يكي از توليد كنندگان اين قطعه براي شركت ايران خودرو مي‌باشد.

    چالشها و مشكلات كاري شما كدام است و راه‌حل آن چه مي‌باشد؟

    با توجه با اينكه عمده فعاليت اين شركت در زمينه‌ي توليد قطعه‌ي خودرو متمركز شده است، يكي از بزرگترين مشكلات و نگرانيهاي ما محدوديت بسيار شديد قيمت فروش قطعات به شركتهاي خودرو ساز، با عنايت به سياست ارزان سازي قيمت خودرو مي‌باشد كه مسئولان امر آن را پيگيري مي نمايند. اين هدف از آنجا كه در جهت جلب رضايت بيشتر ملت عزيزمان است في نفسه ارزشمند است اما نياز به برنامه ريزي دقيق و حساب شده تري دارد تا تضادي هم با هدف خود كفايي كشور نداشته باشد .

    اين صحيح است كه بايد در جهت جهاني شدن - كه جز با رسيدن به كيفيت برتر و قيمت پايين تر ميسر نيست - پيش برويم اما برنامه ريزي نبايد به گونه اي باشد كه چاره اي جز حذف شدن نداشته باشيم به عبارت ديگر از كارشناسان و برنامه ريزان صنعت كشور و بخصوص صنعت خودرو كه بالاترين ميزان اشتغال را در كشور چه به‌صورت مستقيم و چه به‌صورت غير مستقيم و در قالب كارگاههاي تراشكاري كوچك ايجادنموده است انتظار مي‌رود با برنامه ريزي دقيق و اتخاذ تدابير دور انديشانه و ايجاد كمكهاي جانبي و حساب شده و افزايش خدمات، اين فرصت را ايجاد نمايد تا زنجيره‌ي توليد بر يك چرخه‌ي پايدار و اصطلاحاً بر غلتك ترقي قرار گيرد و اين آخرين فرصت ما قبل از جهاني شدن است؛ در غير اين صورت بايد شاهد از هم پاشيدگي شركتهاي بيشماري از كوچك  ‘بزرگ باشيم’ كمااينكه هم اينك نيز اين آثار ديده مي شود .

    و اما راه حل اين مشكلات چيست؟آنچه كه به‌عنوان يكي از صنعتگران اين كشور عزيز مي توانم پيشنهاد نمايم اين است:

    الف : استفاده از مديران متخصص و دلسوز و مجرب كه حداقل، مديريت و مشكلات توليد را عملاً تجربه كرده و لمس نموده باشند، براي حصول يك برنامه‌ي بسيار دقيق و پايدار تا جايي كه به عنوان يك سيستم مشخص و محتوم براي مديران بعدي با هر نوع سليقه‌ي كاري قابل پيگيري باشد تعويض مديران منجر به تغييرات كلي در نظام توليد و صنعت كشور نشود. به عبارت ديگر، همه‌ي توليد كنندگان دور نماي خوب و شفافي از وضعيت كاري خود داشته‌باشند و ريسك سرمايه گذاري آنان به حداقل ممكن برسد.

    ب : ايجاد فضاي همكاري شفاف تر و متعادل تر بين خودرو سازان و قطعه سازان به گونه‌اي كه به‌عنوان يك پيكر واحد محسوب گردند و در اين فضا، قطعه ساز و خودرو ساز هر دو به يك اندازه، فشارهاي اقتصادي و مالي ناشي از طي مسير جهاني شدن را تحمل نمايند و پشت گرمي شركتهاي خودرو ساز به تأمين قطعات از خارج كشور با قيمت نازل، منجر به اعمال فشار يك جانبه (حداقل در اين مقطع از زمان، تا قبل از رسيدن به وضعيت متعادل و پايدار) بر روي قطعه سازان نشود. بايد دست به دست هم بدهيم و نگذاريم كار و سرمايه‌گذاري عظيمي كه بخصوص از سال 72 به بعد در بخش قطعه سازي صورت گرفته و هم اكنون به لحاظ كيفيت در جايگاه بسيار بالا تري نسبت به گذشته قرار گرفته، به حال خود رها شود و همه‌ي اين زحمات به هدر رود .

    ج : با مطالعه‌ي صنعت خودرو سازي ژاپن، كره و ديگر كشورهاي در حال توسعه، ملاحظه مي شود كه انتقال فناوري در رشد بهره وري بيشترين سهم را داشته است. كاربرد گسترده‌ي ماشين آلات و تجهيزات پيشرفته با هدف افزايش تيراژ و بهره وري، عامل اصلي رشد اقتصادي در ژاپن بوده‌است. در اين مورد، شركتهاي خودرو ساز و مسئولان امر با فراهم آوردن تسهيلات و امكانات هر چه بيشتر و حتي مشاركت در سرمايه گذاري و در نتيجه ايجاد تضمين و فرصت سرمايه گذاري، بهترين نقش را در پياده سازي اين مهم مي توانند داشته باشند.

    د : ايجاد تدابيري جهت ايجاد تسهيلات بانكي باسود كم و متناسب با سود توليد كننده با نهايت تأسف گاهي ملاحظه مي شود كه سود بانكي‌اي كه توليد كننده مي پردازد بيشتر از سود توليد مي باشد. بديهي است كه انگيزه هاي مالي، نقش بسزايي در رشد وترقي صنعت كشور دارد. شرايط بايد به نحوي باشد كه سرمايه گذار، به‌جاي سپرده گذاري در بانك يا هر كار غير توليدي ديگر ترجيح دهد در بخش توليد سرمايه گذاري كند.

    توصيه‌ي جنابعالي براي جواناني كه در ابتداي راه توليد هستند چه مي‌باشد؟

    توصيه‌ي من در دجه‌ي اول به دانشجويان مي باشد كه طلايي ترين فرصت را براي يادگيري و كسب تجربه دارند، فرصتي كه هيچ‌گاه برگشت پذير نمي باشد و اين دوره، اگر چه كوتاه است و معمولاً‌ هم جدي گرفته نمي‌شود، مي‌تواند نقش بسزايي در موفقيتهاي شغلي پس از فارغ التحصيلي داشته باشد. در اينجا نكته‌ي بسيار مهمي كه جا دارد به‌عنوان شخصي كه حدود 11 سال در بخش صنعت فعاليت مي نمايد خاطر نشان كنم اينكه متأسفانه دانشگاه‌هاي ما برخلاف دانشگاه هاي كشور هاي صنعتي، در بخش كارهاي  عملي و كار آموزي‌ها و پروژه ها كار جدي و قابل قبولي از دانشجويان مطالبه نمي‌كنند ما شاهد هستيم كه به‌عنوان مثال، كار آموزي در رشته هاي مهندسي از 2 دوره‌ي 2 واحدي به يك دوره‌ي 3 واحدي تقليل يافته است و دانشجويان هم كه شناخت چنداني از نتايجي كه مي توان در كار آموزيها بدان دست يافت ندارند ، معمولاً سعي در جدي برگزار كردن اين دوره ها نمي نمايند و به تبع آن، اكثر كارخانجات نيز اين مسئله را جدي نمي گيرند و اين مشكل بزرگي است كه هم معاونتهاي پژوهشي و هم دانشجويان بايد بدان توجه بيشتري نمايند. بايد اين فرهنگ در دانشجويان شكل گيرد كه يك مهندس موفق كسي است كه كه بتواند از دانسته هاي خود بيشترين استفاده‌ي عملي را ببرد . در يكي از كشور هاي صنعتي (اگر اشتباه نكنم آلمان)، فارغ التحصيلان دانشكده هاي فني قبل از دو سال كار مفيد به عنوان “مهندس”‌ شناخته نمي شوند . لذا بد نيست فارغ التحصيلان ما نيز حداقل تا دو سال خود را كار آموز فرض نمايند و بيشتر به دنبال تكميل معلومات و تجربيات خود باشند تا موقعيتهاي استثنايي

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد