خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    مصاحبه با آقاي بابائي : شركت ملامين يزد گل

    زندگینامه کارآفرینان موفق - جوانان کارآفرین ایرانی

    نام و نام خانوادگی: آقاي بابائي

    شركت: ملامين يزد گل

    نام محصول: پارچ تصفيه آب وانواع محصولات ملامين

    تحصيلات: ديپلم


    پدرم يك فرد بسيار منضبط و اهل قلم و فرهنگ و در عين حال كاسب بود و ما شركت ساختماني داشتيم و همه خانواده درگير اين كار بوديم و مرا نيز از 6 سالگي درگير اين كار كرده بودند به طوري كه تمام تعطيلات تابستان را در شركت كار مي كردم و در همان سن 10-9 سالگي به اين نتيجه رسيدم كه بايد سعي كنم كه بهترين باشم، در سن 17 سالگي ديپلم گرفتم و در زمان سربازي در تهران كار ساختمان سازي مي كردم  و تا كنون نيز ادامه دادم و در كنار اين كار اولين كارخانه ظروف ملامين را در 20 سالگي در شهر خودم يزد تأسيس كردم كه آن هم در زمان خودش از سطح بالايي برخوردار بود.

    خداوند به من قدرتي داده كه اصلا َبه شكست فكر نمي كنم و نمي دانم شكست چیست و هميشه خودم را فرد توانمند و سازنده اي مي دانم كه اگر الان هم هيچ چيزي نداشته باشم و بخواهم از صفر شروع كنم در هر محيطي كه باشم مي توانم.

    در حال حاضر مدتي است كه آب خوردني خوبي نداريم و جامعه ما هم يك جامعه پولداري نيست كه بتواند بطريهاي آب را بخرند و استفاده نمايند و قطعاَ آب بطريها هم كيفيت اين آب را ندارند روي اين اصل شركت به اين فكر افتاد كه بيائيم يك كار بهتر ومفيدتري را روي خط توليد بياوريم وكلاَ دانش اوليه آن از بايرل آلمان است ولي ما دو سال پيش به اين فكر افتاده بوديم كه اين را براي جامعه و مردم خودمان انجام دهيم و آنرا توليد كنيم كه اين پارچ و پيك نيك را داخل همان مخزن مي گذاريم و300 ليتر آب را تصفيه مي كند بطوري كه آب 100 % گوارا و سبك و بدون املاح مضر مانند سربهاي سنگين ،گچ، اهك و كلر را بدون اينكه خواص آب را بگيرد به ما مي دهد و خيلي هم اقتصادي هست چون تقريباَ براي تصفيه هر ليتر آب يك ريال هزينه بر مي دارد كه هر عدد فيلتر آن 900 تومان و خود پارچ با يك فيلتر 6500 تومان است كه شما مي توانيد 8هفته ازاين آب بخوريد و من اين كاررا هم خدا پسندانه و هم اقتصادي براي تشكيلاتم و همچنين براي جامعه ام مي دانم و اين هدفها و انگيزه ها را دنبال كردم و اول خدا و بعد اقتصاد خودمان و مردم را در نظر گرفتم واينها باعث شد كه من به دنبال اين كار بروم و آنرا هر چند كه كار پر زحمت و سختي بود را انجام دهم و با افتخار بتوانم آنرا توليد بكنم و خدمتي را براي جامعه ارائه دهم  و در مورد فلاسک ها هم اگر ملاحظه كنيد مي بينيد كه آن قطعاَ از نمونه هاي خارجي اش ارزشمند تر و با كيفيت تر است.

    من قبل از شركت يزد گل، وقتي به فروشگاههاي بزرگ در اروپا مي رفتم مي ديدم كه فروشگاههاي آنها چقدر با ما فرق دارد و چقدر زيباتر و پر رنگ تر هستند در حاليكه اين رنگ و زيبايي در فروشگاههاي ما اصلاَ وجود نداشت و اگر انسان كمي بصيرت مي داشت مي فهميد اينها بواسطه كيفيت كالاهاي آنهاست و آنها هم علم و امكانات داشتند درحاليكه ما آنرا خيلي ضعيف وناقص داشتيم كه من آنرا تكميل كردم و اينها باعث شد كه من اين ايده ها را بدهم. تنوع كار خيلي زياد است ما آنها را بر اساس نياز رده بندي كرديم مثلاََ در مورد همين فلاسک بارها در دست كشاورزان فلاسک ژاپني ديديم كه ورق فلزي آن زنگ زده و به حالت زشت و غير بهداشتي در آمده و آنها هنوز از آن استفاده مي كنند در نتيجه ما مي ديديم كه يك كالاي پر مصرفي است و اگر آنرا با كيفيت خوب توليد بكنيم و در اختيار مردم بگذاريم خيلي از خروج ارز جلوگيري كرديم. در مورد آبكش و فلاسک هاي يك نفره نيز به همين صورت است.

    آبكش هايي كه توليد كرديم كه هم از نظر بهداشتي و هم كيفيت در رده بالايي است كه بعد از آن هم پارچ و ليوان و جا يخي و گلدان را توليد كرديم كه اين سه قطعه با هم بود براي اينكه وقتي مردم آنرا روي ميز يا سر سفره مي گذارند با هم ديگر زيبا باشند .

    طراحي ظروف را ما خودمان انجام مي دهيم و تا اين طرح به نتيجه نهايي خود برسد خيلي روي آن بررسي كرديم و تقريباَ كارنهائي از زير ذره بين رد مي شود و بعد آن را توليد مي كنيم توليدات ما از تنوع خوبي برخوردار است و در دنيا فقط تعداد محدودی كارخانه هستند كه از نظر كيفيت كالا رقيب ما به حساب مي آيند و ما ظروف جديد ديگري را بنام رويال طراحي كرديم كه در خط توليد است و در دنيا رقيبي ندارد كه اين يكي از افتخارات ماست.

    سيستم مالياتي كشور ما يكي از معضلات است كه در هر صورت ماليات خود را مي خواهد اگر چه سرمايه اوليه با وام يا قرض تهيه شده باشد.

    آن چيزي كه در حيطه ی اختيارات تشكيلات مي باشد هيچ مخاطره و مشكلي ندارد اما ما نمي توانيم مستقل باشيم و وابسته به جامعه و قوانين آن هستيم و گاهي قوانيني وضع مي شود كه شتابزده  و نادرست است و خيلي روي توليد اثر مي گذارد و لطمه شديدي وارد مي كند و مشكلات زيادي را بوجود مي آورد اما باز ما به خاطر فكر مثبتي كه داريم خيلي برايمان مشكلي پيش نيامده كه ازآن بترسيم و نتوانيم ادامه بدهيم.

    متأسفانه در ثبت علائم و قطعات در ايران نواقصي وجود دارد كه باعث مي شود كار را از ابتكار و نوآوري دربياورد. وقتي من فلاسک مي سازم بايد اين كالا ثبت شود تا ديگري از روي كار من نتواند كپي برداري كند قوانين و مقررات كشور ما زياد دقيق و شفاف نيست . اگر كسي خلاف كند قانون محكمي نداريم كه جلوي متقلب را بگيرد تا او جلوي رشد صنعت را نگيرد و متأسفانه اين مشكلات را داريم كه روي هم رفته باعث مي شود كه فرد را از كار اصلي خود بازدارد و اگر اينها درست شود شكوفايي در صنعت و توليدات بوجود مي آيد.

    آخرين بروز رساني (دوشنبه ، 14 اسفند 1391 ، 11:47)

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد